تبلیغات
تازه كار " وبلاگی متفاوت و نو " - خواب بهتر

1.سعی كنید برنامه خواب منظمی داشته باشید. این كار ساعت بیولوژیكی بدن شما را تنظیم می‏كند
2.قبل از خواب غذای سبكی میل كنید.
3.خوردن یك غذای سنگین قبل از خواب باعث سوزش معده (ترش كردن)، سوء هاضمه و احساس نیاز به دفع ادرار را می گردد در نهایت منجر به اختلال در خواب می‏شود.

4.مصرف برخی داروها و حتی داروهای گیاهی عوارضی مانند بی‏خوابی را به دنبال دارند بنابراین همیشه بروشورهای همراه داروها را مطالعه نموده و در این مورد با پزشك خود مشورت نمایید
5.مصرف چای یا قهوه قبل از خواب به دلیل ورود كافئین به بدن و كشیدن سیگار و ورود نیكوتین موجود در سیگار به بدن از علل بی‏خوابی هستند
6.ورزش كردن درست قبل از رفتن به رختخواب موجب می‏شود كه فرد احساس نشاط كرده و دیرتر به خواب برود. پس سعی كنید چند ساعت قبل از خواب ورزش كنید
7.چرت زدن در طول روز باعث می‏شود فرد دیرتر به بستر برود و این مسئله خواب را به هم می‏زند. 
8.در صورت نیاز به خواب نیمروزی سعی كنید كمتر از یكساعت آن هم قبل از ساعت 3 بخوابید.
همیشه سعی كنید از رختخواب فقط برای خوابیدن استفاده كنید و از انجام سایر فعالیتها مانند تماشای تلویزیون در رختخواب خودداری كنید.
9.در صورتی كه بعد از 30 دقیقه به خواب نرفتید بهتر است بلند شده و خود را مشغول انجام كاری كنید هیچ گاه خود را وادار به خوابیدن نكنید.
10.بهتر است مراسم زمان خواب داشته باشید. این امر علائمی را به بدن شما می‏فرستد مبنی بر این كه زمان آرامش یافتن و خوابیدن است. این مراسم  می‏تواند شامل مسواك زدن و مطالعه به مدت 15 دقیقه باشد.
11.در صورتی كه قبل از خواب یك حمام گرم كنید دمای بدن بالا می‏رود و بعد به مرور زمان بدن خنك می‏شود كه در نتیجه در ایجاد خوابی خوب موثر است.
12.سعی كنید از هنگام عصر شروع به تمدد اعصاب و آرامش دادن به ذهن و جسم خود كنید. 
13.اگر ذهن شما درگیر مشكلات، تصمیم‏گیریها و مرور اتفاقات روز گذشته باشد خواب خوبی نخواهید داشت.
14.سعی كنید بدن را به آرامش و خونسردی دعوت كنید.



طبقه بندی: بهداشتی، 

تاریخ : 1392/12/3 | 02:30 | نویسنده : حمید بیاری | نظرات
.: Weblog Themes By VatanSkin :.